Culture&Arts

National Enquirer Parent Company Paid $30K for Trump Rumor, Withheld Story

National Enquirer Parent Company Paid $30K for Trump Rumor, Withheld Story

This time, the subject is Dino Sajudin, a former doorman at Trump Tower who was reportedly paid off by The National Enquirer's parent company, American Media Inc., just like Karen McDougal.

The magazine's publisher, whose chief executive David Pecker is a friend of Mr Trump, has repeatedly been accused of buying rights to unfavourable stories about the United States president in order to bury them. In a statement, Sajudin told the world what he'd told the reporter for American Media: "I can confirm that while working at Trump World Tower I was instructed not to criticize President Trump's former housekeeper due to a prior relationship she had with President Trump which produced a child".

The contract stipulated that he would have to pay a $1 million penalty if he talked about the rumor or the deal to remain quiet.

AMI CEO David Pecker is close friends with Trump and the Enquirer endorsed him for president during the 2016 election.

The woman at the center of the story "emphatically" denied to the wire service that she had an affair with Trump. "I think the public should know that". "These claims are reckless, unsubstantiated, and false". Trump has denied having an affair with McDougal.

On Wednesday, an Enquirer sister publication, RadarOnline, published details of the payment and the rumor that Sajudin was peddling.

Former Playboy Playmate Karen McDougal has also claimed she had an nearly year-long affair with Trump between 2006 and 2007.

AMI executive Dylan Howard, who now serves as the Enquirer's chief content officer, told reporters last summer that executives supposedly made the payment to Sajudin in order to secure the tip, which he said would have sold "hundreds of thousands" of magazines. "Threats, muscle-flexing, macho nicknames - Trump is finally bringing his background in pro wrestling to our foreign policy", he said, introducing a new WWE star, El Trumpo Loco.




Asked about the payment last summer, Dylan Howard, the Enquirer's top editor and an AMI executive, said he made the payment to secure the former Trump doorman's exclusive co-operation because the tip, if true, would have sold "hundreds of thousands" of magazines.

Farrow added that with the "doorman" payoff reporting following in the heels of the McDougal and Daniels payoffs, "this establishes a pattern now". It said it then released Sajudin from the terms of the contract that stopped him from talking with other media outlets.

Four longtime Enquirer staff members contradicted Howard's statement during interviews with the AP.

Shortly after The New Yorker piece published, Farrow sat down on Good Morning America to discuss the legal ramifications and what this could mean for A.M.I. and Cohen.

The White House did not immediately respond to requests for comment.

The AMI sources New Yorker reporter Ronan Farrow spoke to didn't believe that the rumor was true while investigating it, but they were taken aback by what they believed was a concerted effort to cover it up.

Trump's personal attorney, Cohen, has separately said he paid $130,000 to Stephanie Clifford, a porn actress who performs under the name Stormy Daniels, to remain silent about her alleged affair with Trump.